مالیات و هزینه نقل و انتقال خودرو
نوشته شده توسط : شهرزاد

مالیات و هزینه نقل و انتقال خودرو

مالیات و هزینه نقل و انتقال خودرو مبلغ پولی است که در موقع فروش خودرو باید توسط فروشنده پرداخت شود.  مالیات نقل و انتقال خودرو مبحثی است که باید مالکان خودرو از آن و شرایطش آگاهی داشته باشند. در ادامه این مقاله به آن می پردازیم.

همان طور که گفتیم مالیات نقل و انتقال خودرو در هنگام فروش خودرو توسط مالک آن پرداخت می شود. میزان مبلغ این مالیات به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی مانند نوع و مدل ماشین و داخلی یا خارجی بودن خودرو، بر مبلغ مالیات موثر است. مالیات تعیین شده برای خودرو های صفر کیلومتر و خارجی نسبت به سایر خودرو ها بیشتر است. در حالت کلی مالیات نقل و انتقال خودرو های داخلی برابر با مبلغی حدود یک درصد و خودرو های خارجی حدود دو درصد ارزش روز آن ماشین است.

شرایط پرداخت مالیات نقل و انتقال

در سال های قبل، زمانی که خریدار و فروشنده معامله را انجام می دادند. پس از تعویض پلاک هزینه ای تحت عنوان حق ثبت به به دفتر دار پرداخت می کردند که بخشی از آن تحت عنوان مالیات، توسط دفتر دار پرداخت می شد. بخشی از آن برای حق ثبت و بخش کمتری از آن سهم دفتردار بود. اما طبق قوانین جدید تا زمانی که مالیات نقل و انتقال خودرو توسط فروشنده پرداخت نشود اجازه هیچ گونه معامله و تعویض پلاکی وجود ندارد.

مالکان خودرویی که مالیات نقل و انتقال را پرداخت نکرده باشند تحت عنوان بدهکاران مالیاتی شناخته می شوند و اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت. در صورتی که به عنوان مالک خودرو قصد پرداخت مالیات نقل و انتقال را دارید می توانید از طریق سایت مالیاتی یا مراکز تعویض پلاک اقدام نمایید. این مالیات در حال حاضر توسط پلیس راهنمایی رانندگی در زمان نقل و انتقال خودرو دریافت می شود.

 

فروش خودرو در مشهد  

فروش خودرو در کرج  

آگهی خرید خودرو در مشهد   

آگهی خرید خودرو در کرج    





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: